poniedziałek, 16 lipca 2012

Sałatka z cukini



Dziś wstaje o ok.11.00 na śniadanie i patrze jak co rano na moją miskę owoców i warzyw. Nawet nie zdążyłam podejść, a z niej wyłaniały się dwie olbrzymie cukinie. Nigdy w życiu nie widziałam cukinii, aż takich rozmiarów.(choć dopiero nie dawno zaczełam je kupować). Okazało się,że moja kochana babcia dostała je od swojej koleżanki u której te cuda rosną w ogródku ;).


Zrobiłam sobie z jednej taką oto sałatkę:

Skład:

  • cukinia ( u mnie to 1/3 cukini ;)
  • papryka czerwona
  • 1/2 cebuli
  • cytryna
  • troszeczkę oliwy z oliwek 
  • pieprz do smaku
Wszystko myjemy. Cukinie obieramy. Paprykę kroimy w paski, które później przekrajamy na 3 części. Cukinie obieramy specjalną obieraczką do robienia pasków, lub kroimy je w  cienkie półplasterki. Wyciskamy sok z cytryny i dodajemy troszeczkę oliwy ( na prawdę nie dużo). wszystko mieszamy. Możemy też dodać trochę pieprzu do smaku. Gotowe!

1 komentarz:

  1. Świetny pomysł :) teraz sezon cukiniowy , na pewno spróbuję :)
    Pozdrawiam cieplutko !

    OdpowiedzUsuń